November 15-17. között Csíksomlyón, a Multifunkcionális Központban került sor a Közéleti Diák- és Ifjúsági Akadémia (KÖDAK) 31. generációjának Romániai diákvezetői képzésére. Az esemény a PRIME Projekt támogatásával valósult meg, és fő célja az volt, hogy a résztvevők készségeit fejlessze az érdekérvényesítés, vitakultúra, tárgyalástechnika, közösségépítés és konfliktuskezelés terén.
A hétvége programja
A pénteki érkezést követően a diákok bemutatókat tartottak változatos témákban – például a Beatles történelméről és az abszurd irodalomról –, majd egy kötetlen beszélgetés során megosztották egymással az életük legutóbbi fontos eseményeit.
Szombaton Dr. Bakó Rozália-Klára vezetésével kezdődött el a képzés, amelynek fókuszában az érdekérvényesítés, vitakultúra és konfliktuskezelés állt. A program bemutatkozással indult, ahol a résztvevők vidám hangulatban ismerkedtek meg egymással. A délelőtt folyamán a diákok teszteket töltöttek ki, amelyek segítségével mélyebb önismeretre tettek szert, és megértették saját konfliktuskezelési stílusukat.
A képzés részeként létrehoztak egy Google Classroom felületet, ahol a résztvevők megoszthatták kérdéseiket és problémáikat az érveléssel és konfliktuskezeléssel kapcsolatban. Ezeket a hozzászólásokat Dr. Bakó összesítette, majd közösen megvitatták a tanulságokat. Az interaktív gyakorlatok és csoportos feladatok – mint például az Égigérő-vascsicsergő gyakorlat – segítették a diákok kreativitásának és vitakészségeinek kibontakozását.
A délután további műhelygyakorlatokkal folytatódott, amelyek erősítették a csapatmunkát és a problémamegoldó készségeket. Az esemény során a résztvevők folyamatosan hozzáférhettek a képzés elméleti és gyakorlati anyagaihoz, amelyek a hétvégét követően is hasznos eszközként szolgáltak számukra.
Pozitív visszajelzések és hatás
A képzés zárásaként a diákok csapatépítő programokon vettek részt, és megosztották egymással az esemény során szerzett tapasztalataikat. A résztvevők egyöntetűen kiemelték, hogy a képzés nemcsak szakmailag, hanem személyesen is jelentős fejlődést hozott számukra.
Egy résztvevő így fogalmazott:
„Ez a hétvége nemcsak az érveléstechnikámat fejlesztette, hanem segített abban is, hogy jobban megértsem mások nézőpontját. A tanultaknak köszönhetően most magabiztosabban és hatékonyabban tudom képviselni a közösségem érdekeit.”
A KÖDAK hétvége újabb fontos mérföldköve volt a PRIME Projekt célkitűzéseinek megvalósításában, és hozzájárult ahhoz, hogy a résztvevők sikeres és elkötelezett diákvezetőkké váljanak.