KÉPZÉSI TERVEK
CÉLOK
Képzéseink fő célja, hogy ösztönözze az ifjúságot a közösségi szerepvállalásra, és olyan tudást nyújtson iskolák, oktatási és helyi önkormányzati intézmények, ifjúsági civil szervezetek, tanárok, ifjúságsegítők és köztisztviselők számára, amely kulcsfontosságú annak érdekében, hogy gördülékeny legyen a szervezetek közötti együttműködés, és iskolai keretek közötti és önkormányzati ifjúsági értékalapú részvételi formát fejlessze a Kárpát-medencében (Magyarország, Szlovákia, Románia).
A cél a tevékenységek végzéséhez szükséges szakmai ismeretek és készségek megerősítése, különös tekintettel a hangsúlyt fektetve a munkahelyi képzésre, új képzések kidolgozásával. A képzési anyagok összeállítása, rendszerezése és finomítása a PRIME projektben együttműködő egyetemek feladata. A kurzusok fejlesztését és későbbi oktatását a Pécsi Tudományegyetem koordinálja.
Módszertan
Az új képzések kidolgozására a képzési igényfelmérések és fejlesztési javaslatok alapján kerül sor, összhangban a korszerű oktatás- és képzésfejlesztés követelményeinek megfelelően, a hatékonyabb és eredményesebb munka támogatása érdekében.
Minden képzéshez e-learning tananyagot biztosítunk, és a képzéseket a modern tanítási módszertani elvekkel összhangban tartják, és úgy tervezzük meg, hogy a vegyes tanulást lehetővé váljon. A képzéseket a modern tanítási módszertani elvekkel összhangban tartjuk. A tudásportálba integrálni fogjuk a tantervek e-learning részét is, így könnyen elérhető lesz minden résztvevő számára.
Tervezett eredmények
A képzések kidolgozása a felsőoktatási ágazatból érkező tudományos szakértőkkel és a civil szervezetek ifjúságsegítőivel közösen történik. A kurzusok első csoportját folyamatosan figyelik, és a projekt végén kitöltött kérdőívek elemzésének segítségével a projekt keretében fejlesztési javaslatokat tesznek, hogy fenntarthatóvá és mégjobbá tegyék a képzés élményét.
Képzésfejlesztési folyamat
A projekt képzésfejlesztési szakaszában a kutatást is segítő egyetemekkel (Pécsi Tudományegyetem, Selye János Egyetem, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem) közösen egy tematikákat és tananyagokat kidolgozó folyamat indult meg, annak érdekében, hogy 2024-től a diákok, a tanárok és az ifjúságsegítők is új szintre emelhessék kompetenciáikat.
A folyamat első lépéseként ezért egy képzés-fejlesztési javaslat, átfogó fejlesztési koncepció és munkaprogram került kialakításra a tudományos-oktatási klaszter tagjaival.