Október 4-5. között került sor a PRIME Projekt keretében megrendezett „Diáktanács az iskolában – kihívások és lehetőségek” című továbbképzésre, amelyet a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem és a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége közösen szervezett. A résztvevők igényeit figyelembe véve az eseményt online formában, a Zoom platformon tartották meg.
A képzésre hat megyéből és nyolc településről érkeztek résztvevők, összesen 18-an, köztük Toró Tibor és Varga Szilvia (szervezők), Erdei Ildikó (képző), valamint 15 pedagógus és fiatal tehetséggondozással foglalkozó szakember.
Az esemény első napja
Október 4-én Toró Tibor, a PRIME projekt erdélyi vezetője köszöntötte a résztvevőket, majd Varga Szilvia ismertette a diákönkormányzatok működéséről és a diákok részvételéről szóló kutatás eredményeit. Az első nap középpontjában a diákönkormányzatok működési keretei álltak. Erdei Ildikó képző bemutatta a Romániában hatályos Tanulói Statútum legfontosabb rendelkezéseit, amelyek az elmúlt hónapokban jelentős vitákat váltottak ki.
A résztvevők játékos feladatokon keresztül ismerkedhettek meg egymás munkájával, és hasznos hálózatépítési lehetőségeket kaptak.
A képzés második napja
Október 5-én folytatódtak a képzés szakmai programjai. A nap első blokkjában a mentori szerep és annak gyakorlati kihívásai kerültek előtérbe, míg a második blokk a konfliktuskezelés és mediáció témáját dolgozta fel. Az előadásokat PowerPoint prezentációk kísérték, amelyeket interaktív viták, tapasztalatmegosztások és kiscsoportos gyakorlati feladatok követtek.
A képzés zárásaként a résztvevők megismerkedhettek az esemény során bemutatott e-learning anyagokkal, amelyek tovább segítik őket a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazásában.
Pozitív visszajelzések és további támogatás
A szervezők a képzést követően megküldték a résztvevőknek a prezentációkat és az e-learning anyagok elérhetőségét. Varga Szilvia, az esemény egyik szervezője szerint:
„A képzés célja az volt, hogy a pedagógusok hatékonyabb mentorokként tudjanak együttműködni a diákönkormányzatokkal. A résztvevők aktív részvétele és pozitív visszajelzései igazolták, hogy szükség van ilyen típusú szakmai programokra.”
A PRIME Projekt továbbra is elkötelezett amellett, hogy támogassa a pedagógusokat és a diákokat az ifjúsági részvétel előmozdításában és a közösségi együttműködés megerősítésében.


