- május 17-19. között a PRIME Projekt keretében került sor a diákvezetői képzésre Komáromban, amelyet a Selye János Egyetemen valósítottak meg. Az eseményen 20 lelkes diákvezető vett részt, akik a három napos program során új készségeket sajátíthattak el a vitakultúra, konfliktuskezelés, közösségépítés és érdekérvényesítés terén. A képzést Istvánik Norbert és Mészáros János, a Selye János Egyetem oktatói vezették.
A hétvége programja
A résztvevők pénteken érkeztek meg a helyszínre, ahol az esemény egy kötetlen bemutatkozással kezdődött. A diákok rövid előadásokat tartottak személyes tapasztalataikról és közösségi tevékenységeikről, amelyeket vidám hangulatú beszélgetések követtek. A nap célja az ismerkedés és a csapatkohézió megalapozása volt.
Szombaton a szakmai programokra került a hangsúly. Istvánik Norbert a vitakultúra és érveléstechnika alapjait ismertette, interaktív gyakorlatokkal segítve a résztvevőket az elmélet gyakorlati alkalmazásában. A diákok különféle érvelési helyzetekben próbálhatták ki magukat, miközben személyre szabott visszajelzéseket kaptak az oktatóktól.
A nap második felében Mészáros János a konfliktuskezelés és közösségépítés témáját dolgozta fel. A résztvevők csoportos műhelymunkákon keresztül tanulhatták meg, hogyan kezeljék a különböző konfliktushelyzeteket és építsenek hatékonyan együttműködő csapatokat. A gyakorlati feladatok, mint például a „Problémamegoldó torony” gyakorlat, nagy sikert arattak, és erősítették a diákok együttműködési készségeit.
A képzés hatása és visszajelzések
A vasárnapi program a képzés lezárására és a tanulságok összegzésére fókuszált. A résztvevők közösen áttekintették a hétvége során tanultakat, és megosztották egymással tapasztalataikat. Az eseményt az oktatók által összeállított, online elérhető tananyag bemutatása zárta, amely tovább segíti a diákvezetők fejlődését.
Egy résztvevő így értékelte az eseményt:
„Nagyon inspiráló volt ez a hétvége. Nemcsak a vitakultúra és a konfliktuskezelés terén tanultam sokat, hanem abban is, hogy hogyan építsek egy sikeres csapatot. A gyakorlatok során jobban megismertem önmagam és a társaimat is.”
A komáromi diákvezetői képzés újabb fontos lépés volt a PRIME Projekt célkitűzéseinek megvalósításában, és hozzájárult ahhoz, hogy a résztvevők még elhivatottabbá váljanak közösségeik szolgálatában. Az esemény szervezői és oktatói számára pedig külön öröm volt látni a diákok aktív részvételét és fejlődését.